Party... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Party... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Party...

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

23 Oktober 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Ik had nog geen plannen voor het weekend en vrijdagmiddag kwam ik Ken tegen, beter bekend als ´The little Japanese guy´ en die vertelde me dat ie het weekend naar een muziekfestival ging. Omdat ik toch nog niks te doen had besloot ik mee te gaan.
Dus vrijdagmiddag hebben we alles geregeld wat je nodig hebt voor een goed feest ;)
We zouden zaterdagochtend om zes uur opgehaald worden met een busje en die zou ons dan bij het feest afzetten.
Zaterdag dus al om vijf uur opgestaan. In het busje nog een beetje geslapen, en toen ik wakker werd waren we halverwege de vulkaan Pacaya. Bleek dus dat de chauffeur niet wist dat ie ons ergens anders af moest zetten.
Omdat we nou toch bij de vulkaan waren, besloten we dat we die dan wel gelijk konden gaan beklimmen.
Na tien meter had ik al spijt van deze beslissing, maar daarna werd het gelukkig minder steil.
Het was echt supermooi, je had een prachtig uitzicht over de andere vulkanen in de buurt en toen we boven kwamen was er een heleboel lava te zien.
Ik had sowieso al gepland dat ik de vulkaan wilde beklimmen, dus eigenlijk kwam het wel goed uit dat we hier terecht waren gekomen.
Teon we teruggingen hebben we de chauffeur gevraagd of ie ons bij het feest af wilde zetten, maar hij wist niet waar het was dus werden we ergens langs de weg gedropt. na een eind gelopen te hebben kwamen we eindelijk bij een dorpje en daar hebben we een taxi genomen naar het feest.
We hadden gehoord dat het een hele grote rave zou zijn, het zou 48 uur duren en er was een camping bij, ik had dus een soort nature one verwacht. Viel dat ff tegen!
Er waren 25 man en de muziek was niet om aan te horen!
Gelukkig hadden we wiet bij ons en na een jointje te hebben gerookt konden we er wel om lachen.
Het was de bedoeling dat we tot zondagmiddag zouden blijven, maar na twee uurtjes zijn we maar gegaan, want het schoot echt niet op.
We namen de Chickenbus terug, dat was een stuk goedkoper dan de taxi, 2Q in plaats van 80Q.
Vanuit het dorp moesten we de chickenbus naar Guatemala city nemen en daar vandaan konden we de bus naar Antigua nemen. Natuurlijk stapten we in de verkeerde bus zodat we er uiteindelijk vijf uur over gedaan hebben om thuis te komen.
Op zich hebben we het wel leuk gehad, maar het was wel een grote teleurstelling!

  • 25 Oktober 2006 - 14:14

    Sab-the-jambek:

    hey hey alles goed daar? nog niet beroofd gelukkig haha.maar de party`s zijn dus niks daar jammer had ook meer zo`n soort indianen stam in gedachte en dan rond het vuur dansen haha.

    maar fijne vakantie verder.
    (volgend jaar zit ik hoop ik ook voor stage in america) :)

    groetjes sabrina (en roy)


    en een fijne terug reis.

  • 25 Oktober 2006 - 16:13

    Dionne:

    hey jambek :P
    ben nog niet beroofd nee, een meisje bij mij in het gastgezin wel!
    Er schijnen wel vette feesten te zijn hier haha misschien ook wel met indianenstammen ;)
    maar ik weet wel wat ik ga doen als ik terug ben, hoop dat er dan een goed feest is, jammer dat ik thunderdome moet missen :(
    Groetjes terug aan Roy!
    xxx

  • 26 Oktober 2006 - 18:41

    Priscilla:

    he meissie alles goed leuk om zo al die verhalen te lezen man lijkt me wel stoer joh wat je allenmaal aan het doen (Y) zeker
    Met mij gaat het minder goed het nu klaar en over tussen mij en passie ik ga morgen terug naar me moeder en dan ben ik weer een BRABADER:P maja laat je alles wel horen als je terug bent meis mis nu wel heel erg :(:(:( HOUW VAN JE MEISSIE tot snel oke

    Hele dikke kus van mij en ASHLEY en Bullie ;)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Oktober 2006 - 15:23

    Claudia:

    haj meiss!
    Alls goed?
    Erg leuk die site (Y) leuk om zo ook te lezen en foto's van je te zien hoe het daar met je gaat.. Ik hoop dat je het naar je zin hebt. En met het spaans al beetje vooruit gegaan.? Vind het wel knap van je wat je daar allemaal doet.!

    Ey meiss ik wens je nog een hele fijne tijd.!!

    Veel liefs groetjes en dikke kus van Claudia & marc

  • 27 Oktober 2006 - 18:22

    Dionne:

    Oow Pris wat kut om te lezen dat het over is tussen jullie!!! Balen dat ik zo ver weg ben, want zou graag ff naar je toe komen om je een dikke knuffel te geven! Dat ga ik ook zeker doen als ik terug ben! Doe rustig aan en hou je taai he meis, LOVE YOU 2!! dikke kus

  • 27 Oktober 2006 - 18:24

    Dionne:

    Hey Marc en Clau!
    Heb het nu gelukkig wel naar mn zin ja!
    het Spaans gaat nog niet echt beter maar ja dat is mijn eigen schuld want doe er ook niks voor eigenlijk...
    En missen jullie me al een beetje? ;)
    Als ik terug ben moeten we gauw weer een keertje met zn allen naar de Sham!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 25977

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: