Weekend Livingston - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Weekend Livingston - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Weekend Livingston

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

27 November 2006 | Guatemala, Lívingston

Vrijdag 24-11
Na het ontbijt ging ik met de boot naar Livingston. Livingston is de enige plaats in Guatemala waar negers wonen, aan de caribische kust, en er was een festival deze week. De boot ging vandaag omdat Kim weg ging en dan brengen ze je gratis naar de overkant. Ik moest de bus naar Rio Dulce hebben. Ik had al een ticket en de bus zou om tien uur komen. Gelukkig was ik er al eerder, want de bus was 20 minuten te vroeg! Dat heb ik nog nooit meegemaakt hier!
In de bus kwam ik ook nog eens een meisje tegen die ik van Antigua kende, dus dat was wel leuk!
Het was vier uur naar Rio Dulce en vanaf daar moest ik de boot naar Livingston nemen. Ik maakte me een beetje zorgen in de bus of ik de boor wel zou vinden, maar toen ik uitstapte kwamen er gelijk twee mannen op me afgestormd die vroegen of ik een boot naar Livingston nodig had.
Moest watchen tot er genoeg mensen waren voor de boot en dat duurde ongeveer twee uur. Om een uur of vier kwam ik eindelijk aan in Livingston en nou moest ik de anderen uit Antigua nog vinden. Ik had alleen een mailtje gehad waar in stond in welk hotel ze waren, maar we hadden verder niks afgesproken ofzo. Heel Livingston afgezocht, met een paar irritante negers achter me aan, maar heb het hotel wel gevonden. Er was alleen niemand in het hotel, en ik was al bang dat ik de hele middag alleen rond zou moeten sjouwen, maar net toen ik ze een mailtje wilden sturen kwam iedereen binnen!
Was wel heel leuk om iedereen weer te zien na een week!
We hebben samen wat jointjes gerookt en daarna zijn we met z`n allen gaan eten, dat was erg gezellig!
Na het eten gingen we naar een bar waar een band speelde en rond een uur of een gingen we terug naar het hotel.

Zaterdag 25-11
Slecht geslapen vannacht! Er was de hele tijd muziek overal en er was een haan die de hele nacht aan het kraaien was :S
Na het ontbijt gingen we met een paar naar de `Siete altares`, zeven watervallen.
Het was anderhalf uur lopen over het strand, het strand is maar heel kort en nogal vies!
De watervallen waren helaas bijna allemaal opgedroogd, maar bij de laatste waterval was een klein meertje en daar kon je vanaf het begin van de waterval in springen, dat was ongveer vijf meter hoog en dat was wel lachen!
Na een paar uur zijn we weer teruggelopen. In het hotel gedouched, weer een koude douche, en daarna gingen we weer uit eten.
Was een heel leuk restautantje en we kregen gratis Mojitos! Na het eten gingen we weer terug naar het hotel en daarna gingen we weer de stad in.
We gingen naar een zaal vol negers, waar we de enige blanken waren... We dachten dat er een feest was, maar het bleek een of andere missverkiezing te zijn ofzo. Er waren allemaal toespraken en we dachten dat ze het hadden over het uitroeien van blanken dus we zijn maar gauw gegaan ;)
Daarna gingen we nog naar wat barretjes en daarna weer naar bed.

Zondag 26-11
Pfff gelukkig heb ik deze week zo veel geslapen, want kom hier niet echt aan m`n nachtrust! Er was de hele nacht muziek en om een uur of vijf was een of andere neger het hotel binnengedrongen en die was iedereen wakker aan het schreeuwen!
Toen die eindelijk weg was begon er opeens ergens een jinglebells-melodietje te spelen en het hield maar niet op! Twee uur lang hetzelfde deuntje, ik werd echt gek!
Om zeven uur zijn we maar opgestaan om te ontbijten. Er waren allemaal bands op straat, een soort parade, want vandaag was het Garifuna-day, de Garifuna`s zijn de zwarte Guatemalteken die hier wonen.
Een paar van de groep hadden besloten dat ze morgen naar Honduras gaan, naar de Bay-islands, om te gaan scuba-diven, en ze vroegen of ik mee ging. Dat maakte me wel ff aan het twijfelen, want heb niet echt heel veel zin om terug te gaan naar het project! Maar ik heb al betaald en mijn spullen zijn nog daar dus ik moet wel terug gaan, helaas. Heb wel afgesproken dat we volgende week naar Belize gaan.
Om twee uur ging de ene helft van de groeg terug naar Antigua. Moest afscheid nemen van Guillaume, want die gaat over twee weken naar huis, dus die zie ik niet meer. Dat was wel ff kut! Is wel raar, heb vijf weken met hem samen in het gastgezin gewoond en nou zie ik hem nooit meer. Ik kan nooit zo goed aan dat idee wennen. De rest van de groep zie ik gelukkig wel weer terug, maar Tess zie ik morgen ook voor het laatst :(
Iedereen was moe en ging naar het hotel om te slapen. Ik had geen hotel meer en had geen zin om te slapen, dus ik heb m`n tas in hun kamer gedumpt en ik besloot dat ik vlechtjes wilden laten zetten, dat kan namelijk overal langs de straat.
Ik werd gevlochten door vier vrouwen en ze waren al na een uur klaar! Ze hadden van te voren gezegd dat het 50Q zou kosten, maar toen ze klaar waren zei ze opeens dat het 50Q voor de voorkant was, en 200Q voor de rest! Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, dus we hadden een hele discussie. Gelukkig kwam Magdalena langs en die heeft me een beetje geholpen. Ik had alleen briefjes van 100 bij me, en ik zei dat ik wel 100 wilde geven maar niet meer. oen zei ze dat ze het geld niet eens meer wilde en ze waren allemaal erg beledigd. Ik vond het een beetje eng om niet te betalen, het waren vier dikke negerinnen, dus ik heb de 100Q maar op tafel gelegd en ben weg gegaan. Ze proberen je echt te naaien hier!!!
Nou ja, de vlechtjes zien er gelukkig wel gaaf uit.
Had een mailtje van Mette dat ze morgen ook weer naar Flores komt, dus dat is wel leuk!
S`avonds gingen we weer naar hetzelfde restarant als gister en we vroegen weer naar de gratis mojitos. De vrouw van het hotel zei dat we ze vandaag niet kregen omdat ze te moe was om ze te maken :D en ze zei dat dat alleen op vrijdag en zaterdag was, maar we hadden een flyer waar op stond dat het elke dag was, en uiteindelijk kregen we ze toch. Was echt een grappig vrouwtje, toen er meer mensen binnen kwamen stuurde ze die weg omdat ze te moe was om voor ze te koken! :D
Ik had nog steeds geen hotel en Magdalena bood aan dat ik wel bij haar in bed kon slapen, dan zouden ze me het hotel binnensmokkelen en dan hoefde ik maar 10Q te betalen, ongeveer een euro :)
Dat smokkelen was niet helemaal gelukt, maar we hebben gewoon gezegd dat ik al betaald had en die man zei verder niks dus dat was wel goed.

Maandag 27-11
Om half zes al opgestaan, want we moesten om kwart voor zeven de boot hebben. We gingen met de boot naar Puerto Barrios en daar moest ik afscheid nemen van Tess :(
Ik ging met de bus naar Rio Dulce, met 24 man in een minibusje met 12 zitplaatsen...
En toen we in Rio Dulce waren kon ik er niet uit!
Ik moest dus mee naar het eindstation en daarna weer terug, dat duurde een uur langer, maar het kwam gelukkig wel goed.
De bus naar Flores was ook helemaal volgestouwd, en ik moest de eerste anderhalf uur staan :S
Kwam een Belgisch meisje tegen in de bus en dat was wel gezellig.
Na vijf uur kwamen we aan in Flores, en ik had Mette al gelijk gevonden. Na 3 weken geen Mette kan ik het wel weer ff met haar uithouden ;) en nou is het hopelijk niet zo saai meer, we hebben maar gelijk een fles bacardi gekocht voor vanavond!

  • 28 November 2006 - 01:04

    Kelly:

    eey meis
    hoe issie daaro...
    ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen,haha..
    mis je nederland niet heel errig.
    wanneer kwam je nou terug?
    nou hoor het wel kus kelly

  • 30 November 2006 - 22:37

    Dionne:

    hey Kel!
    gaat goed hier hoor!
    Maar mis Nederland wel heel erg ja! Nou ja, nog twee weekjes nou, ben 17 december weer terug!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 25991

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: