De terugreis - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

20 December 2006 | Guatemala, Antigua

Zaterdag 16-12
Vandaag is dan echt de laatste dag!
Vroeg opgestaan en nog even een laatste koude douche genomen, en daarna m'n koffer ingepakt. Was er vrij snel mee klaar want had alles al netje klaar gezet. Volgens mij is ie niet eens zo veel te zwaar.
Om half een kwam m'n shuttle en om twee uur was ik op het vliegveld. Gelijk m'n bagage maar ingecheckt en het was maar 4 kilo te zwaar, deden ze gelukkig niet moeilijk over!
Ik heb zelf ook maar gelijk ingecheckt en daar had ik al snel spijt van, want er was niet eens een fatsoenlijke plaats om te eten, en nou mocht ik het vliegveld niet meer af!
Iedereen had tegen mij gezegd dat je 30 dollar departure-tax moest betalen, dus dat had ik speciaal meegenomen, maar ik kon nergens ontdekken waar dat dan moest en heb een aantal mensen ernaar gevraagd, maar niemand wist er iets van, dus ben ik maar tax-free gaan shoppen. Heb een hoop goedkope alcohol ingeslagen!
Om half zes ging ik in het vliegtuig en om kwart over zes vertrokken we. Het was anderhalf uur naar Costa Rica en daar moesten we het vliegtuig uit. Op het vliegveld staan wachten en om tien uur mochten we weer naar binnen en kon de vlucht naar Madrid beginnen.
We kregen eerst avondeten, lekker eten dit keer! En daarna heb ik m'n slaappillen genomen. Die werkten gelukkig! Toen ik wakker wer was het alweer tijd voor het ontbijt en twee uur later waren we alweer in Madrid! Dat viel dus erg mee deze keer!
In Madrid moest ik wel weer erg haasten, moest weer met de metro naar het andere vleigveld en had deze keer nog minder tijd!
Begonnen ze ook nog moeilijk te doen over de alcohol die ik bij me had, maar ze lieten me gelukkig op tijd gaan. Hard gerend en was echt maar net op tijd deze keer!
Wat een opluchting om eindelijk in het vliegtuig naar huis te zitten!
Op Schiphol aangekomen moest ik mijn bagage ophalen, maar na meer dan een half uur bij de lopende band gestaan was mijn koffer er nog steeds niet :S
Toen kwam iemand vertellen dat een deel van de bagage uit Madrid niet was aangekomen. Ik moest m'n adres doorgeven en dan zouden ze het van de week komen brengen. Daarna maar snel naar de ontvangsthal gelopen, waar Priscilla al een uur op me stond te wachten!
Vond het echt leuk dat ze me op kwam halen!
Ze heeft me thuis afgezet en daar waren papa, Jeroen en Sjimmie natuurlijk erg blij om me te zien ;)
Erwtensoep gegeten (lekker Hollands) en daarna lekker naar m'n eigen bed!

• 21 December 2006 - 20:38

Maria:

GEWELDIG DIONNE. ik zie je wel weer 'n keertje.

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!