Week 5 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

06 November 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Maandag 6-11
Heb m'n plannen weer gewijzigd...
Ik heb besloten dat ik toch nog een weekje langer in Antigua blijf. Heb het hier nou zo naar m'n zin met al die mensen die ik heb leren kennen, en als ik nou weg ga zie ik ze nooit meer en dat wil ik graag nog een weekje uitstellen. Volgende week ga ik met Alana een weekje naar een ander land, Honduras of El Salvador, hangt een beetje af van wat voor weer het daar is.
En daarna ga ik dan naar Tikal en Moterrico, alles schuift dus twee weken op.
Vind het wel lekker, want in Tikal ben ik weer met Mette, die is zaterdag vertrokken. en ik heb eigenlijk ff helemaal genoeg van haar dus is wel ff lekker om haar nou twee weken niet te zien :)
En heb nou lekker geen school meer, dus kan mooi uitslapen elke dag! :D

Donderdag 9-11
Vandaag met Alana naar Chichicastenango geweest, de grootste markt van Guatemala!
We zouden om kwart voor 7 opgehaald worden bij de kerk dus we waren allebei extra vroeg opgestaan. Natuurlijk was de bus te laat, dus om kwart voor acht vertrokken we. De chauffeur was een Chickenbuschauffeur en hij reed als een gek! Hij haalde iedereen in, van links en van rechts, en hij reed keihard, wat niet echt veilig voelt als je door de bergen rijd en een ravijn ziet als je uit het raam kijkt...
Maar we hebben het overleefd en de markt was erg leuk, heb een heleboel souveniers gekocht! Het is echt leuk om te onderhandelen over de prijs, vaak krijg ik het voor nog minder dan de helft van wat ze ervoor vragen! Een man vroeg 250Q voor een masker en ik kreeg het voor 40Q :D
S´avonds hadden we weer een ´Project Zero´ (Hotelparty) was weer erg leuk!
De eigenaar van het hotel was jarig en hij had de beste verjaardag van z´n leven!

Vrijdag 10-11
Hoop stress vandaag... S´ochtends al m´n spullen ingepakt, heb echt veels te veel! Hoop dat ik het straks allemaal mee naar huis krijg...
Alana en ik wilden de trip naar Honduras gaan boeken, maar het bleek veel duurder te zijn dan dat we hadden gedacht en we vonden op internet dat het regende daar, dus we gaan toch maar niet naar Honduras, ik ga voor een weekje naar Lake Atitlan, het grootste en beroemdste meer van Guatemala.

  • 07 November 2006 - 12:36

    Priscilla:

    hey wijffie geen school meer haha was je toch niet te vinden daar ;):D wel beter lekker uitslapen
    Vond het toppie dat je me had gebeld egt waar deed me ff goed meis...
    maar wouw ff zeggen dat je der goed uitziet daar(Y) veel voller weer egt supper beter dan dat dunne ;)Houden zo he ook als je weer terug in nederland bent he meis
    Mis je tot gauw nog een maandje ongeveer en dan ben je weer terug

    Heeel veeeeel plezier daar nog meissie en leuk om te lezen dat het goed en leuk gaat daar VOLG je HARTJE ALTIJD HE(L)

    Xxxxpriscilla en Pascal en knuffel van Ashley

  • 07 November 2006 - 18:33

    Dionne:

    hey Pris,
    ben echt heel blij dat het weer goed gaat tussen Pas en jou!
    houden zo he!
    Nog 6 weken en dan ben ik weer terug!
    kus!

  • 08 November 2006 - 22:37

    Lieke:

    Heeee meissie!
    Relaxt dat je het nu zo leuk hebt! Goed zo! Tziet er echt zo vet uit allemaal, echt super mooi! Geniet er nog maar ff van, die 6 weken zijn zo voorbij..
    Hier is alles goed, wel errug k*tweer :P dus daar mis je niks aan!
    Haha, t Spaans heb je opgegeven dus, lekker vakantie vieren nu hae :D
    Nou meis, spreek je snel weer he!
    Dikke Kuss!

  • 10 November 2006 - 18:00

    Claudia:

    Hey Meissie!!!
    Fijn dat je het erg na je zin heb :).. En nu nog ff fijn vakantie vieren, zonder school ;)en uitslapen., en meis maak er nog maar een mooie tijd van, Voor je het weet ben je weer in het koude Nederland ;).. ik zie je gauw weer meis.., En als je thuis bent wil ik alles van je horen over daar. Echt gaaf wat je daar allemaal doet! Echt Super!

    Veel Liefs een dikke kus en knuffels van Claudia & marc

  • 15 November 2006 - 18:37

    Maria:

    hallo dionne, ik ben heel blij dat wij jouw site gevonden hebben. ik heb helaas nu geen tijd, maar ik ga zo snel mogelijk alles lezen. heel erg veel plzier van ons uit beuningen

  • 15 November 2006 - 23:19

    Dionne:

    Hey Lieke!
    bedankt voor je berichtje!
    De tijd gaat inderdaad wel redelijk snel, gelukkig maar want ik mis thuis toch wel hoor!
    als ik terug ben moeten we maar gauw weer met z´n allen gaan bowlen!

    Hey Clau,
    ik maak deze site juist zodat ik alles niet hoef te vertellen als ik terug ben :P Maar als je alles nog een keer wilt horen vertel ik het graag hoor! ;)

    Hoi Maria,
    wat leuk dat je m´n site hebt gevonden!
    Hoe is het bij jullie?
    Groetjes aan de rest!
    xxx Dionne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 25972

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: