Week 6 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

17 November 2006 | Guatemala, Antigua

Donderdag 16-11
Weer een dagje strand!
Sia was hier maar voor een weekje, en omdat vandaag haar laatste dag was gingen we met z´n drieen naar het strand. We zouden om acht uur vertrekken, maar, niet te geloven, de bus was weer een uur te laat, dus om negen uur vertrokken we. Om half twaalf waren we op het strand en om drie uur zouden we weer opgehaald worden, we hadden dus drie en een half uur...
Het was veel te heet om in de zon te liggen en de golven waren echt superlomp! De zee was zo sterk dat het me gewoon moeite kostte om er weer uit te komen. Dat was dus niet echt een succes, dus zijn we maar pizza en ijs gaan eten, dat beviel gelukkig wel goed :)
Om exact drie uur werden we weer opgehaald, op de een of andere manier zijn ze dan wel altijd op tijd...
S´avonds hadden we weer een hotelparty, dit keer omdat er een hoop mensen Antigua gaan verlaten :( Inclusief mij, denk ik ;)
Maar volgende week is er een festival in Rio Dulce en daar hebben we met de meesten weer afgesproken dus daar heb ik wel zin in!

Vrijdag 17-11
Alana´s laatste dag...
Heb een geldautomaat gevonden waar mijn pinpas werkt!!! Ik kwam vandaan een pinautomaat tegen die ik nog niet gezien had, heel slim, want hij was naast de monoloco, waar ik twee weken lang iedere dag geweest ben... Maar goed, ik dacht laat ik deze eens proberen, en hij werkte! :D
Echt balen dat ik em niet eerder gevonden had, had me een hoop geld en ellende gescheeld...
Ik was sowieso lekker bezig vandaag, had m´n was naar de wasserette gebracht kom ik er thuis achter dat ik per ongeluk de schone ipv de vuile was weggebracht heb... Gelukkig was ik nog op tijd om het om te ruilen!
Omdat het Alana´s laatste dag was, ging ik samen met haar en Linnea uit eten. Daarna gingen we naar een of ander Arabisch cafe om een waterpijp te roken. De rest van de groep zou later komen, maar om tien uur was er nog niemand. We waren erg teleurgesteld, maar net toen we wouden gaan betalen, kwam iedereen binnen! We zijn nog een tijdje gebleven en hebben nog een waterpijp gerookt, en daarna hebben we Alana naar haar hostel gebracht en afscheid genomen.
Alana zou om 4 uur s´ochtends vertrekken, en ik had bedacht dat het wel leuk zou zijn om haar te verrassen. Dus Linnea en ik hadden onze wekker om half vier gezet en samen liepen we naar Alana´s hostel. Onderweg bedachte we dat het misschien niet zo´n heel goed idee was, want er was niemand op straat en ze waarschuwen voortdurend dat het erg gevaarlijk is, snachts in Antigua...
Toen we bij Alana´s hostel aankwamen was ze er nog niet. Het was inmiddels vier uur en we besloten iemand naar binnen te sturen om te kijken waar ze bleef. En ze lag nog te slapen! Haar alarm was niet afgegaan...
Ze was erg blij om ons te zien en ze was nog blijer dat wij ervoor gezorgd hadden dat ze op tijd was voor de bus! Wij waren ook erg trots op onszelf ;)
Na een groepsknuffel moest ze toch echt gaan en we hebben haar samen uitgezwaaid. Zal haar missen!!
Daarna gingen we snel naar huis en teurg naar bed.

Zaterdag 18-11
Ik wou meer geld pinnen vandaag, maar nou was de automaat buiten werking, heb ik weer. En ik moest het vandaag doen, want ik wou het geld hebben voordat ik naar Flores ga, en ik ga morgen en dan zijn de banken dicht...
Dus ik heb Linnea m´n pinpas (en m´n code!) gegeven, zodat zij geld voor mij kan pinnen. Ik zie haar volgende week in Rio Dulce en dan kan ze het aan me geven. Wat een vertrouwen he ;)
Vandaag moesten we afscheid nemen van Nancy, onze huisgenoot. Ik kende haar pas een paar dagen, maar kon goed met haar opschieten, dus vond het wel klote!
Van te voren hadden we nog een goed gesprek, ze vertelde dat een vriendin van haar 4 weken geleden was overleden en ze had drie kinderen achter gelaten. Ik had haar verteld over mama en we hebben samen een potje zitten janken...
Dat deed me wel ff goed. Ik denk erg veel na over mama nu ik hier ben, mis haar echt heel erg...
Na de lunch ging ik met Linnea naar Jamtigua, een muziekfestival vlakbij Antigua. We hadden met de hele groep afgesproken, maar er waren nog maar een paar mensen. Het was een redelijk groot festival, op een supermooie locatie. Er waren niet zo veel mensen, maar het was iig beter dan de ´rave´.

Zondag 19-11
Mijn laatste dag in Antigua. Ik heb inmiddels al vier goodbyeparties gehad, want ik blijf terugkomen ;) Vandaag gingen we lunchen met heel veel bier en daarna poolen bij Red´s, dat was mijn afscheid.
Ik heb van Megan wat slaappillen gekregen, ben ik erg blij mee! Dan kan ik straks op mijn vliegreis terug iig een paar uur slapen.
Om half zeven werd ik opgehaald en iedereen zwaaide me uit. Ik zou iedereen een week later weer zien, dus het was niet echt emotioneel ;)
In Guatemala city moest ik nog een uur wachten en daarna kon de busreis van acht uur naar Flores beginnen. Ik had een slaappilletje genomen, dus heb bijna de hele reis liggen pitten. We kwamen om vijf uur s'ochtends aan en ik moest eigenlijk tot acht uur op de boot naar het project wachten, maar ik was nog zo moe dat ik maar een hotel gezocht heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 25980

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: