Week 8 - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

01 December 2006 | Guatemala, Flores

Dinsdag 27-11
Kon vannacht niet slapen omdat ik plannen aan het maken was om hier weg te gaan.
Ik kreeg al spijt dat ik terug was gegaan naar het project toen we in de boot zaten...
Ik zat tussen de duitsers en de denen in en iedereen sprak z´n eigen taal, wordt er echt gek van! Dus ik besloot vandaag het reisbureau te bellen om te vragen of ik m´n geld voor een week terug kon krijgen en dan zou ik terug naar Antigua gaan. Maar de vrouw van het reisbureau vertelde me dat er geen enkele mogelijkheid was om mijn geld terug te krijgen, en omdat het 100 euro per week is blijf ik dan toch maar hier... Baal er wel van want ze hebben ook al voor het schildpaddenproject betaald en daar wou ik eigenlijk ook niet meer heen omdat dit zo tegenvalt maar dat moet dan ook maar :(
Nou ja, maak er maar het beste van...
Was een saaie dag vandaag, we hadden een toespraak van de baas van het project over de dieren, het duurde 2 uur en het was in het spaans :S
Moet nou voor andere dieren zorgen, krokodillen, schildpadden en tigrillo`s, een soort katten. Is niet echt boeiend, de schildapdden eten om de dag en de krokodillen maar een keer per week. En het enige wat ik verder hoef te doen is de kooi van de tigrillo`s twee keer per dag schoonmaken en ze eten geven. Werk dus ongeveern een uur per dag...
Was wel een leuke avond deze keer, na het eten hebben we met z´n allen gekaart en daarna hadden we een kampvuur. Hebben marshmellows geroosterd en iemand speelde gitaar. Vanavond eindelijk eens een keer om 11 uur naar bed gegaan!

Woensdag 29-11
Heb een ontsteking in m`n lies :S
Ban vandaag naar de dokter geweest en heb antibiotica gekregen, moest 60 euro betalen!!! Dus heb eerst maar even m`n verzekering gebelt of ik dat wel terugkreeg, maar dat zat gelukkig wel goed zeiden ze.
Wel balen, doet echt zeer bij het lopen enzo! :(
Het was mooi weer vandaag dus smiddags hebben we bij het meer gezeten, een beetje zitten kaarten. Verder niet veel gedaan vandaag.

Donderdag 30-11
Het was heet vandaag!
S`ochtends een beetje in de zon gezeten en s`middags naar Flores geweest. Zijn weer met z`n allen uit eten geweest, dat was wel gezellig, waren met een groep van 24 man!

Vrijdag 1-12
Aaaargh wordt echt gek van verveling hier!!!
Het regent vandaag ook nog dus kunnen niks doen :S:S:S
Heb de hele ochtend maar een beetje in bed liggen lezen... schiet echt niet op!
S`middags gingen we naar de dierentuin, maar dat was ook niks aan, ze hadden alleen dezelfde dieren als die we ook in het project hebben...
En s`avonds hebben we met z`n allen gekaart, en idereen was zat behalve ik omdat ik niet mag drinken met die antibiotica :( Iedereen was zo blij aan het doen, en ik voelde me heel erg nuchter, was echt irritant!
Gelukkig nog maar 1 dagje in het project!

Zaterdag 2-12
Ben vandaag maar weer terug naar de dokter gegaan, de ontsteking wordt namelijk maar niet minder :(
Smiddags m`n spullen ingepakt, nog een nachtje en dan kan ik hier weg!

  • 01 December 2006 - 20:00

    Ilse:

    Hey meis,
    mja jammer dat het bietje tegenvalt en saai is...maargoed dat komt wel weer goed,en over 2,5 weekje ben je weer terug bij ons! ben benieuwd naar alle verhalen! sorry dat ik zo weinig reageer...druk druk druk, maar de foto's heb ik allemaal gezien!! :D
    Tot snel! Kuss Ilse

  • 02 December 2006 - 19:36

    Maria:

    hey dionne wat vervelend dat die ontsteking niet minder wordt. ik ben benieuwed of de dokter een oplossing heeft. ga je nu naar een ander project. ik hoop dat je het daar dan wel gezelliger vind. groetjes uit beuningen

  • 03 December 2006 - 16:14

    Dionne:

    Hey Maria! De dokter had een oplossing ja, dus het gaat nu gelukkig een stuk beter :)
    Ga nou niet naar een ander project, morgen ga ik naar de May`-ruines en daarna een paar dagen naar Belize, lekker naar het strand!

  • 08 December 2006 - 16:22

    Esther:

    Hey wijffie! echt mooie site parchtige foto's erop, wens je de laatste week nog heel veel plezier genier er nog maar lekker van, hele goeie terugreis, spreken mekaar, kalm aan liefs x Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 25973

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: