Weekend Florés en Tikal - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Weekend Florés en Tikal - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Weekend Florés en Tikal

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

08 December 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Zondag 3-12
Na het werk en het ontbijt kon ik eindelijk het project verlaten!
Linnea, Carl en Megan zijn vannacht naar Flores gekomen en die zou ik om negen uur ontmoeten. We konden niet echt goed iets afspreken omdat hun Flores nog niet kenden en ze kwamen om zes uur sochtends aan en zouden dan naar een hotel gaan. Dus we hadden afgesproken dat ze me vanuit een internetcafe zouden mailen waar ze waren. Dus ik naar het internetcafe om te kijken of ze al gemaild hadden, maar dat was dus niet zo. Na een uur gewacht te hebben begon ik wel een beetje te balen, had geen zin om weer het hele dorp af te gaan zoeken, zoals vorige week in livingston. Ik mis mijn mobiel! Het is echt vervelend als je alles via de mail moet doen, vooral als je af wilt spreken op plaatsen waar je nog nooit geweest bent en niks kent...
Maar goed, na een uur ben ik toch maar gaan zoeken en in de eerste straat die ik inkeek zag ik Linnea lopen! Viel dat ff mee :)
Samen naar het hotel gegaan om m´n spullen te droppen.
Ik zou met Carl, Megan, Chris en Imogen mee gaan naar Tikal, maar in de hotelkamer bedacht ik dat ik m´n paspoort niet bij me had! Als ik nog mee zou willen zou ik dus eerst terug naar Antigua moeten om mijn paspoort op te halen, wat betekend dat ik 20 uur in de bus door zou moeten brengen...
We hebben de hele dag een beetje door Flores rondgelopen en om een uur of drie kregen we een e-mail van Chris en Imogen dat ze ook in Flores waren. Hun opgezocht en verteld dat ik m´n paspoort vergeten was, en Chris zei dat ze maar twee dagen naar Belize wouden gaan, dus het is niet echt de moeite om op en neer te gaan, dus ik besloot maandag met Linnea terug naar Antigua te gaan. Vind ik ook wel leuk eigenlijk.
We waren van plan vroeg naar bed te gaan, want we hadden een trip naar Tikal geboekt, een park met Maya-ruines in de jungle, en we zouden s'ochtends al om drie uur vertrekken, maar het werd toch wat later dan gepland...

Maandag 4-12
Na twee en een half uur geslapen te hebben, ging de wekker en we moesten opstaan, want over een half uur ging de bus.
Je moet er wat voor over hebben om de zonsopgang te zien...
Het was een uur met de bus. Toen we uit de bus stapten zei de chauffeur dat we om elf uur weer teruggingen. We hadden de dag van te voren bij het reisbureau gevraagd of we langer konden blijven, en dat was geen probleem zeiden ze, maar de chauffeur zei dat ie om elf uur weg zou gaan. We hadden een hele discussie, en het sloeg allemaal nergens op. Maar goed, we besloten maar gewoon het park in te gaan en dan zouden we wel zien wat we deden.
De gids was ook nog eens te laat, dus we moesten onderhand rennen naar de tempel, omdat anders de zonsopgang al begonnen zou zijn voordat we daar aankwamen.
Helaas was er een groep bejaarden bij ons, wat voor nogal wat irritaties zorgde omdat ze zo langzaam liepen, maar die hebben we maar achtergelaten.
Na de tempel beklommen te hebben, waren we nog ruim op tijd.
Helaas was het nogal mistig, maar we konden het wel licht zien worden en het was heel indrukwekkend om naar de geluiden van de jungle te luisteren. Het irritante van een grote groep is dat er altijd wel mensen zijn die moeten praten en Carl was in staat om iemand z'n hersens in te slaan ;)
Maar na een paar woeste blikken van ons en 'Shut the fuck up!' was eindelijk iedereen stil.
We kregen een rondleiding door het park en het was erg indrukwekkend.
We hebben ongeveer anderhalf uur op een 50-meter hoge tempel gezeten, en daar hebben we geluncht. Had wel ff last van hoogtevrees, maar we hadden wel een prachtig uitzicht, en het is wel een aparte ervaring om boterhammen met pindakaas en jam te eten bovenop een eeuwenoude ruine :)
Om een uur of een gingen we weer terug naar Flores, onze shuttle was inderdaad al weg, dus we namen een andere, maar daar moesten we wel voor betalen.
Dus toen we terug waren gingen we gelijk naar het reisbureau om dat geld terug te vragen.
Het was geen probleem volgens de jongen van het reisbureau, en hij zei dat ie het geld voor ons zou pakken. En toen zagen we hem door de achterdeur weggaan!
Chris was woest, en toen de jongen terug kwam hadden ze een heftige discussie, die bijna uit de hand liep!
Maar we kregen wel ons geld terug :)
Moest een kaartje halen voor de bus naar Antigua, en bij alle reisbureau´s zeiden ze dat de bus vol was! Ik wou al met een chickenbus gaan, maar de anderen vonden het geen goed idee, want het is niet echt veilig om s´nachts alleen met die bus te gaan. Dus ik naar het kantoor van de busmaatschappij en de bus bleek nog lang niet vol te zijn, kon zelfs een plaats naast Linnea kiezen!
Daarna met z´n allen uit eten geweest. Ik mocht weer alcohol drinken, want was gestopt met de antibiotica, en daar heb ik ff goed gebruik van gemaakt!
Om tien uur ging de bus, Linnea werd er nog bijna uitgezet, ze zeiden dat ze in de verkeerde bus zat, tot twee keer toe!
Gelukkig kwam dat ook weer goed, nadat we terug naar het kantoor waren geweest om het te controleren.
Door de alcohol sliep ik bijna meteen, waardoor ik een gratis hamburger gemist heb! Haha dat was wel balen ;) maar de reis was wel zo voorbij!

  • 10 December 2006 - 12:19

    Sanne:

    hee overbuurmeisje!

    heb al je verhalen en fotos gevolgd de afgelopen 8 weken, en heb al eens vaker wat willen typen hier voor je maar telkens was er een error ofzo :(
    hoop dat t nu wel lukt!

    je komt alweer bijna terug naar nederland lees ik! echt knap dat je het daar hebt volgehouden en ook dat je daar zo helemaal alleen naar toen bent gegaan...erg knap!

    hopelijk heb je een super tijd gehad met veel leuke ervaringen!

    ik zie je over een weekje wel weer met je hondje voorbij lopen denk ik :P

    good luck nog eventjes en een hele goede terugreis alvast gewenst!

    kusss sanne

  • 10 December 2006 - 19:01

    Dionne:

    hey Sanne!
    Dank je wel voor je berichtje!
    Heb echt een supertijd gehad hier!
    Zit er zelfs over na te denken om langer te blijven, tot na de kerst ofzo...
    Dus misschien tot over een weekje, en anders tot na de kerst!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 25992

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: