De eerste dag 7-10-2006 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu De eerste dag 7-10-2006 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

De eerste dag 7-10-2006

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

10 Oktober 2006 | Guatemala, Antigua

Redelijk geslapen, een paar keer wakker geweest en ik werd uiteindelijk om 6 uur wakker van harde knallen. Die knallen bleken van vuurwerk te zijn en dit is iedere dag om zes uur..
Bij het ontbijt heb ik de andere studenten ontmoet, Mette uit Denemarken en Guillaume uit Canada. Mette was er al een week en Guillaume was ook vrijdagavond aangekomen.
Het ontbijt was wel lekker, we kregen roerei, fruit en broodjes.
Na het ontbijt ging Mette ons de stad laten zien. Ze wist nergens de weg dus dat schoot niet echt op, maar goed we hebben wel van alles gezien.
Ik heb een aantal pogingen gedaan om geld te pinnen, maar mijn pas werd nergens geaccepteerd. Ik kon dus niet aan geld komen en ik had ook nog helemaal geen geld.
Gelukkig kon ik wat van Guillaume lenen.
Tussen de middag gingen we thuis lunchen. De lunch was wel redelijk, we kregen tonijnsalade, komkommer, tortilla's en koude spaghetti.
Na de lunch heb ik mijn koffer uitgepakt en een beetje gelezen en wat geslapen. Was nog een beetje gaar van de reis, maar heb geen last van een jet lag ofzo.
Om zeven uur kregen we warm eten, dat was echt slecht, we kregen geen vlees!
Alleen rijst en groente en een of ander bruin bonenprutje, en geen toetje..
Na het eten hebben we wat bier gedronken en ben vroeg naar bed gegaan.

  • 11 Oktober 2006 - 07:55

    Ilse:

    Pfff is wel ff wennen dus aan het eten daar...komt nog wel als je daar een tijdje zit ;)

  • 14 Oktober 2006 - 00:30

    Dionne:

    ja ik hoop het!
    want het eten is natuurlijk wel erg belangrijk ;)
    maar kan altijd nog uit eten gaan, in de restaurantjes hebben ze wel lekker eten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 26016

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: