Lake Atitlan, 10-11 tot 15-11 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu Lake Atitlan, 10-11 tot 15-11 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dionne Kruijsbergen - WaarBenJij.nu

Lake Atitlan, 10-11 tot 15-11

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

16 November 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Vrijdag 10-11
Na de lunch afscheid genomen van m´n gastgezin, en om twee uur vertrokken we met tien man naar het Lake Atitlan.
Het was twee en een half uur met een busje en daarna moesten we nog een half uur met een bootje, dus toen we aankwamen was het al donker.
Er was geen electriciteit in het hostel, dus alles was verlicht met olielampen, dat zag er erg gezellig uit!
Nadat we onze spullen naar de kamer gebracht hadden, we sliepen met acht man op een kamer, hebben we met z´n allen gegeten.
Na het eten gingen we met z´n allen in de sauna en daarna hebben we in het meer gesprongen om af te koelen. Iedereen was nog moe van gister, dus we gingen vroeg naar bed.

Zaterdag 11-11
Supermooi weer vandaag! Vandaag zagen we voor het eerst het meer bij daglicht, en het is echt prachtig!
Vanuit ons hostel hebben we uitzicht op een vulkaan, echt heel mooi.
Na het ontbijt gingen we waterskieen. Ik heb drie pogingen gedaan, maar het is me helaas niet gelukt :(
De rest van de middag hebben we gezwommen.
S´avonds hadden we een barbeque en een verkleedparty. Dat was echt lachen, iedereen zag er geweldig uit, vooral de Japanner in z´n badpak :D

Zondag 12-11
Iedereen was nog dronken toen we opstonden, dus we ontbeten met bier.
Alana kwam vandaag met haar vriendin die ze gister opgehaald had, en we hebben de hele dag een beetje gezwommen en in de sauna gezeten.
Om drie uur ging de rest van de groep weer terug naar Antigua. We waren nou nog met z´n zessen hier, Alana, Sieha, Karin, Tim, Ryan en ik.
Na het avondeten hadden we het allemaal wel een beetje gehad, en na nog een sauna en een koude douche genomen te hebben gingen we naar bed.

Maandag 13-11
Om vijf uur opgestaan om de zonsopgang te zien. Was niet echt spectaculair, dus om half zes maar weer terug naar bed gegaan.
Na het ontbijt gingen we klifjumpen.
We gingen met een bootje naar een hotel en daar kon je van een klif van 12 meter af springen. Het duurde even voor we de klif gevonden hadden en het kostte erg veel moeite om er via de rotsen op te klimmen. Boven aangekomen zagen we dat er aan de andere kant een trap was...
Het was erg hoog en doodeng als je naar beneden keek, maar het springen was kei gaaf!
S´middags gingen we naar San Pedro, een hippie-stadje aan de overkant van het meer.
We waren van plan om daar te overnachten, maar het was nogal een vies stadje dus we besloten toch maar weer terug te gaan naar ons hostel.
We hadden gehoord dat er een vrouwtje in San Pedro was die paddo´s en wiet verkocht, dus we gingen naar haar op zoek. Iedereen kende haar, dus we hadden haar al gauw gevonden. Het was een oud vrouwtje en ze verkocht allerlei soorten drugs. We kochten allemaal een portie paddo´s en een zak wiet en daarna gingen we terug naar ons hostel.
S´avonds hebben we wiet gerookt in de sauna en daarna gingen we naar bed. We hadden besloten de volgende ochtend om vijf uur op te staan om dan de paddo´s te eten.

Dinsdag 14-11
Door de wekker heen geslapen... Werd pas om half negen wakker. Nu hadden we geen tijd meer om de paddo´s te eten, want Tim en Karin zouden om half elf terug naar Antigua gaan.
S´middags ging ik met Ryan op een hike naar San Marcos, het volgende dorpje. Het was een hike van drie uur door de bergen. Het was mooi maar wel heel erg vermoeiend!

Maandag 15-11
Vandaag weer terug naar Antigua, wat toch een beetje voelt als terug naar huis.
Ik kan gelukkig bij Linea in haar gastgezin blijven tot zondag, anders had ik weer in een hostel moeten slapen, en ik heb het slapen met acht man op een kamer toch echt wel gehad! Ik ben denk ik niet zo´n goeie reiziger...
Ik heb het ook echt helemaal gehad met het Engels praten, het is zo vermoeiend en frustrerend dat ik niet kan zeggen wat ik wil en over alles na moet denken...
Verlang soms echt naar huis!

  • 16 November 2006 - 20:15

    Pluuske:

    Hey lieve meid,
    Zo zo dat was een leuke verkleedpartij. hahaha.
    Hier gaat alles goed. Vandaag me eerste werkdag gehad is goed bevallen.helaas is het maar voor 3 maanden maar ja gewoon verder zoeken he. mis je.heel veel plezier daar met je verkleedpartijtejs.dikke kus en knuffel Kaat

  • 17 November 2006 - 14:34

    Dionne:

    Hey lieverd!
    Fijn dat je werk je goed bevalt! wel jammer idd dat het maar voor 3 maanden is :(
    Ik mis jou ook echt joh! Ben blij als ik straks weer thuis ben, nog een maandje! Spreek je gauw! dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dionne

Welkom op mijn site :) Ik vertrek 2 oktober naar Guatemala! Ik verblijf daar in Antigua in een gastgezin. De eerste 4 weken volg ik een cursus Spaans, dan ga ik 4 weken werken in een soort ziekenhuis en tot slot heb ik nog 2 weken de tijd om rond te reizen. In de weekends worden allerlei excursies georganiseerd en daar ga ik zeker aan mee doen, wil van alles gaan doen en zo veel mogelijk van het land zien. Hoop dat het met dat Spaans een beetje gaat lukken, want ik kan nog geen woord Spaans en in dat gastgezin spreken ze alleen maar Spaans... Dat wordt dus nog wat ;) Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar heb er wel heel veel zin in! Het zou leuk zijn als jullie af en toe eens op mijn site komen kijken, en het zou helemaal leuk zijn als jullie ook nog eens berichtje achter laten!

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 26009

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2006 - 16 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: